آموزش اسکیس و راندو

آموزش اسکیس و راندو در معماری - پرزانته - اسکیس ارشد معماری - معماری منظر - طراحی شهری - طراحی داخلی - طراحی مبلمان

آموزش اسکیس و راندو

آموزش اسکیس و راندو در معماری - پرزانته - اسکیس ارشد معماری - معماری منظر - طراحی شهری - طراحی داخلی - طراحی مبلمان

اتاق زیرشیروانی مدرن



در جایی‌ که دیوارها می‌‌تواند یک حسّ ترس از فضای تنگ را در اتاق ایجاد کند، به نظر می‌‌رسد شی‌ آهنی درخشان قرار گرفته در وسط خانه با ساختن فضای نشیمن سبک و بلند، ابعاد را اضافه می‌‌کند.

 

 


با شروع از اتاق شیروانیِ وسیع قبلی، شرکت بلژیکی معماران دیتر، آپارتمانی منحصر به فرد را که از یک طرح کلاسیک آمریکایی الهام گرفته شده بود، خلق کرد. پیش از دگرگونی ها و تغییرات، اتاق زیرشیروانی در لیژ بلژیک، یک نانوایی با مقیاس صنعتی بود.



ضمن عدم تمایل به زندگی‌ در فضایی مانند اتاق های  شیروانی معمول، کارفرما علاقمند به راه کاری اساسی‌ از خانه‌ای کاملاً باز می‌‌باشد. معماران این اتاق زیرشیروانی تصمیمی جسورانه گرفتند تا یک شی‌ از نوع فضایی را در وسط حجم اتاق زیرشیروانی قرار داده که به طرز موثری فضایی نو را خلق کرده در حالی‌ که بقیۀ اتاق را هم بخش بندی می‌کند.



از شی‌ خیره کنند به وضوح بسیار در تریلر نمایشی با جریان هوا طرح  ویلیام هاولی بولوس الهام گرفته شده است. این شی‌ از یک پوستۀ آهنی درخشان می‌‌باشد که شامل دو حمام، یک توالت و سیستم تهویه و گرمایش و تعدادی انباری اضافی می‌‌باشد.



در یک سمت پوسته، یک دستگاه تلویزیون توکار در اتاق نشیمن کار شده است که در پشت درب‌های کشویی آلومینیومی پنهان می‌‌شود. ۳ دریچۀ کوچک به نور سبز روشن و نارنجی اجازه تابیدن می‌‌دهد و کنتراست شدیدی را هم با سطح آلومینیومی پوسته و هم با رنگ سفید داخل اتاق به عنوان یک کل ایجاد می‌‌کند.



دیگر فضاهای خانه به صورت مرتب در اطراف قطعة قابل توجه مرکزی قرار گرفته‌اند.



تراس وسیع با ارائه امتدادی از فضای نشیمن و یک ارتباط بیشتر با زیبایی‌ شناسی‌ طبیعی، فضای خانه را از نظر وسعت بهبود می‌‌بخشد. تراس از طریق یک درب شیشه‌ای قوس دار در انتهای اتاق زیرشیروانی قابل رویت می‌‌باشد. یکبار دیگر در خارج، تراس فضای نشیمن را نزدیک به دو برابر می‌‌کند و یک حسّ طبیعی متضاد با طراحی مدرن و صاف و صیقلی داخلی‌ را فراهم می‌‌آورد.


نظرات 1 + ارسال نظر
aff پنج‌شنبه 28 اسفند 1393 ساعت 20:15

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.