آموزش اسکیس و راندو

آموزش اسکیس و راندو در معماری - پرزانته - اسکیس ارشد معماری - معماری منظر - طراحی شهری - طراحی داخلی - طراحی مبلمان

آموزش اسکیس و راندو

آموزش اسکیس و راندو در معماری - پرزانته - اسکیس ارشد معماری - معماری منظر - طراحی شهری - طراحی داخلی - طراحی مبلمان

تزئینات ارزشمند خانه قوام الدوله در معرض تخریب

خانه قوام الدوله که در محله سرچشمه واقع شده و به‌عنوان دفتر ایکوموس ایران از آن استفاده می‌شود، به‌شدت در معرض خطر آسیب‌دیدگی تزئینات قرار گرفته است.


 

طبق بررسی‌های صورت گرفته و صحبت‌های ساکنان این عمارت، از مدت‌ها پیش لرزه‌های شدیدی در اثر عملیات عمرانی و حفاری در ضلع شرقی (واقع در حریم بلافصل بنا) در شرف انجام است و به‌رغم پیگیرهای مداوم اعضای ایکوموس ایران که همگی از متخصصان حوزه مرمت آثار تاریخی محسوب می‌شوند، متأسفانه هیچ‌گونه رسیدگی به این مسئله صورت نگرفته است.

بر اساس این گزارش، این پیگیری‌ها از طرق مختلف و با اعلام به اداره کل میراث فرهنگی استان تهران، شهرداری منطقه و شهرداری بافت تاریخی بوده است، اما هیچ‌کدام از این نهادها عملاً اقدام مؤثری برای متوقف ساختن لرزه‌های مخرب ناشی از عملیات ساختمان شرقی عمارت انجام نداده‌اند.

این درحالی‌است که بر اساس قوانین مصوب ملی در خصوص میراث فرهنگی، چنین اقداماتی در حریم بلافصل اثر بدون هماهنگی با میراث فرهنگی غیرمجاز دانسته می‌شود.



افزایش شدت لرزه‌ها طی چهار روز گذشته باعث شده است که خطر تخریب تزئینات ارزشمند این اثر که به همت مرحوم باقر آیت‌الله زاده شیرازی احیا شده است، بیش‌ از پیش احساس شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.