آموزش اسکیس و راندو

آموزش اسکیس و راندو در معماری - پرزانته - اسکیس ارشد معماری - معماری منظر - طراحی شهری - طراحی داخلی - طراحی مبلمان

آموزش اسکیس و راندو

آموزش اسکیس و راندو در معماری - پرزانته - اسکیس ارشد معماری - معماری منظر - طراحی شهری - طراحی داخلی - طراحی مبلمان

ساخت خانه امن در زیر زمین



پروژه‌ Ted Givens از میان 10 طرح در هنگ‌کنگ انتخاب شد.

طراحان به دنبال طرحی جنبشی برای معماری هستند تا پناهگاهی امن و مطمئن در مکان‌های ناامن و در معرض طوفان‌های شدید بسازند.

هدف رهایی از راه‌های استاتیک ساخت و ایجاد روش استفاده از فن‌آوری است که در پاسخ به محیط به روش دینامیک کسب می‌شود. «پایداری حادث شده» نیروی طوفان‌ها و بادهای با سرعت بالا را ارزیابی می‌کند.
  

یک خانه چگونه می‌تواند نسبت به محیط پیرامونش واکنش نشان دهد؟



پاسخ جایی «بین درب گاراژها، گل‌ها و ذهنیت بقای لاک‌پشت است». این طرح پیشرو شامل پناهگاهی است که در مواقع اضطراری و شرایط نامتعادل آب و هوایی و برای امنیت ساکنان به زیر زمین فرو می‌رود.

تعدادی اهرم هیدرولیک حرکات خانه به درون و بیرون را کنترل می‌کنند. این اهرم‌ها همچنین کنترل پوسته بیرونی را بر عهده دارند که می‌تواند در پاسخ به محرک‌های خارجی تاب برداشته و از مقابل نیروهای مخرب، نظیر بادهای سهمگین ، منحرف شود. 




فن‌آوری پوسته خارجی کارآمد و بادوام بوده و در واقع مانعی در برابر آب و هوای منفعل است که شامل عایق شفافی است که بین دو لایه کولار قرار گرفته و اجازه می‌دهد نور از روزنه‌های آن به داخل سازه نفوذ نماید.

سقف سازه با لایه عایق ضدآبی پوشیده شده تا از باران و سیل در امان بماند. به قول Givens امن‌ترین جا زیر زمین است!

Givens و همکارانش امیدوارند تا بتوانند در فن‌آوری و پناهگاه‌ بشر نوآوری بوجود آورند. به جای تسلط و جابجایی چشم‌انداز، این طرح جدید راه حلی ارائه می‌دهد که با پارامترهای محیط همسو بوده و واکنشی منفعالانه دارد. 



تجمع این خانه‌ها در کنار یکدیگر منجر به ایجاد محله‌ای می‌شود که از طریق شبکه‌های سنسوری با یکدیگر در ارتباطند و اطلاعات آب و هوایی را از خانه‌ای به خانه دیگر رد و بدل می‌کنند.

مصالحی که Givens و همکارانش در ساخت این خانه‌ها استفاده می‌کنند نیز متفاوت بوده و پوسته بیرونی سقف از جنسی است که در برابر شرایط مختلف آب و هوایی مقاوم است.

این تیم در حال بررسی عایق فوتوکاتالیستی و نانولوله‌های کربنی است که  آلودگی را جذب و تصفیه کرده و مستقیماً به سوخت برای خانه تبدیل می‌نماید. این مثال تنها یکی از مزیت‌ها و قابلیت‌های این فن‌آوری است.



نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.