آموزش اسکیس و راندو

آموزش اسکیس و راندو در معماری - پرزانته - اسکیس ارشد معماری - معماری منظر - طراحی شهری - طراحی داخلی - طراحی مبلمان

آموزش اسکیس و راندو

آموزش اسکیس و راندو در معماری - پرزانته - اسکیس ارشد معماری - معماری منظر - طراحی شهری - طراحی داخلی - طراحی مبلمان

باغی در آشپزخانه

طبیعت خیلی بزرگ است، اما بیرون از خانه. با توسعه زندگی شهرنشینی و رشد عمودی ساختمان ها و ترویج آپارتمان نشینی به مرور انسانها از طبیعت فاصله گرفته و اسیر زندگی بی روح آپارتمان شده اند.


 


آشپزخانه یکی از بخش های بسیار مهم در خانه می باشد، به این دلیل که خانم های خانه دار زمان زیادی را در روز در این مکان می گذرانند. بنابراین توجه بیشتر به طراحی این بخش بسیار ضروری است.



یکی از نکاتی که باید بسیار به آن دقت کرد این است که محیط زنده بیرون از خانه را به داخل خانه ها بیاوریم و از آن به نحو احسنت استفاده کنیم و در تهویه محیط منزل مستقیما از طبیعت استفاده کنیم.


آشپزخانه سبز و یا به عبارتی آشپزخانه جنگلی در جواب این کمبود در طراحی داخل خانه ها ایجاد شده است. در این آشپزخانه در تمام قسمت ها گیاه و چوب به کار برده شده است و این امر، آمیختگی با طبیعت را به رخ انسان میکشد.

(جیم دوری) با همکاری گروه ( الکترو لوکس) این طراحی را انجام داده است. این آشپزخانه از سه قسمت تشکیل شده است، یک میز محل قرارگیری وسایل و یا به عبارتی همان اپن است که از چوب خالص و به رنگ قهوه ای میباشد.

میز دوم از قسمت های زیر تشکیل شده است: یک سینک، شیر آب، باربیکیو و چراغ خوراک پزی. در طراحی میز های این آشپزخانه از گوشه های گرد استفاده شده است که جلوه خاص به محیط داده است.

دیوار این آشپزخانه مملو از گیاهان جنگلی است و منظره بسیار شگفت انگیزی دارد. در کف سازی این آشپزخانه و همچنین در بخش های داخلی دیوار از لایه های زهکش استفاده شده است که آب را هدایت می کند و مانع از نفوذ آب در فونداسیون ساختمان و همچنین بخش های داخلی ساختمان میشود و از خطرات احتمالی جلوگیری میکند.



وقتی که فرد در داخل این آشپرخانه وارد میشود در هر قسمتی که مشغول به کار شود با گیاهان بسیار زیبا برخورد می کند و علاوه بر زیبایی بصری، شادابی خاص به فرد میدهد و تجربه زندگی و تفریح در جنگل و محیط بکر طبیعت را در خانه تجربه میکند.



نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.