آموزش اسکیس و راندو

آموزش اسکیس و راندو در معماری - پرزانته - اسکیس ارشد معماری - معماری منظر - طراحی شهری - طراحی داخلی - طراحی مبلمان

آموزش اسکیس و راندو

آموزش اسکیس و راندو در معماری - پرزانته - اسکیس ارشد معماری - معماری منظر - طراحی شهری - طراحی داخلی - طراحی مبلمان

اسکیس

فنون اسکیس

 

بسیاری از معماران , فنون اسکیس خود را تا حدی گسترش می دهند که بتوانند ساختار اصلی تیره-روشن و جزییات یک اسکیس را سریع و با کمترین تلاش ارائه کنند. یکی از این فنون روش هلموت جاکوبای (helmut jacoby) از جمله معماران نامی جهان است.روش های مقدماتی سریعی که او در نحوه ارائه نهایی طرح های خود استفاده می کند ضمن صرفه جویی در وسایل و امکانات فضا را با وضوح بسیار زیاد تعریف می کند. توجه کنید که او چگونه با تعداد خطی قوی و ضعیف سطوح مختلف را تعریف کرده و روش سریعی برای بیان مردم , درختها, بافت های مختلف و سایر جزییات به کار برده است.


 

 

ساختار اساسی اسکیس, با استفاده از سطوح سفید -که برای کمک به تعریف فضا و اجسام به کار می روند- معمولا بسیار ساده است. جاکوبای به گوناگونی در تیره-روشن و تاثیر سایه و تیرگی سطوح پشت به نور کاملا اگاهی دارد و ارزش درختان اطراف را نیز همچون خود بنا مورد توجه قرار می دهد.

مایکل گبهارت (michael gebhardt) در اسکیس های خود بر سایه روشن و بافت های مختلف تاکید خاصی داشته و فضا را بیشتر با تضاد سایه روشن تعریف می کند تا با خطوط. او با ترسیم یک خط منحنی به انسجامی دست می یابد که طرح را یکدست کرده و توجه بیننده را بیش از موضوعات جنبی به موضوعات اصلی جلب می کند. شما نیز برای پایه گذاری شیوه خود, ابتدا شیوه های دیگران را که مورد توجه شماست کاملا تجربه کنید. برای شروع کار ضرورتی ندارد که شیوه جدیدی ابداع کنید. توجه کنید که مهمترین مسئله در اسکیس, سرعت و سهولت است. 

 


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.